24 ноября 2007 г.
Легенда
"It is our choices, Harry, that show what we truly are, far more than our abilities."
Albus Dumbledore, CS18.
This story is about valour and courage, about cunning and wit. It is about resolution and persistence in pursuing one‘s goal. It is about trust as well, trust in your friends and allies, and sometimes – even in those you definitely can‘t call your friends, and it is about faith, faith in what is best in a man. But may be most of all, it is a story about responsibility and moral backbone, the ultimate thing which drives the choices we make.
This night you will follow the ways of the Boy Who Lived through his character-forming experiences in the labyrinths of the wizarding world. You will start in the very beginning and go all the way to the final battle with the ultimate evil. The canon text of the saga will be your guiding thread through this night.
We hope that in the very end, you‘ll understand something about yourselves, and go out of this experience (maybe just a little bit) more whole-hearted then you came in.
Квиддич
Квиддич - очень сложная и опасная игра. В игре четыре мяча: квоффл, бладжеры и снитч. В одной команде 7 человек: 3 охотника, 2 загонщика, вратарь и ловец. Цель охотников - забить квоффл в ворота противника. Цель вратаря - не дать охотникам это сделать. Цель загонщиков - при помощи биты (теннисной ракетки) и бладжера временно выводить из игры соперников. Цель ловца - поймать снитч (на этом игра заканчивается). За каждый забитый квоффл команда получает 10 очков, за пойманный снитч - 150 очков.
Грубая игра (захваты, подножки, толчки) карается штрафным ударом.
Квоффл бросают руками. Бладжер - только битой (ракеткой). Любой игрок, в которого попал бладжер, роняет мяч и выходит из строя на 10 секунд. Загонщик не может держать в руках бладжер дольше 3 секунд.
Приквел
Это бонусное ПОЛЕВОЕ задание, которое выдается перед игрой. Код принимается оргами по ICQ 442 382 358 перед игрой, до 22.00. (Убедитесь, что код принят!) Цена бонуса 5 минут.
Задание
A single huge chimney dominated the distant skyline. Two girls were swinging backward and forward, and a skinny boy was watching them from behind somewhat which looked like a fenced vertical pipe. His black hair was overlong and his clothes were so mismatched it looked deliberate: too short jeans, a shabby, overlarge coat that might have belonged to a grown man, an odd smocklike shirt. DH33 Гарри вздрогнул. Прямо за спиной прогрохотал поезд. Из него на маленького Снейпа смотрели удивленные лица и казалось, что они, уносимые скоростью от промышленных зон завода к зеленой усадьбе за рекой, видят из своего вагона что-то такое, чего не смог увидеть он сам.
Ответ: стандартный код DozoR.